En måndag i mars…

Idag är det en sån där dag. Och jag kom ihåg det! Fler som gjort det hittar du HÄR. Jag tar alltså ett foto varje timme och så här rolig kan en vårdagjämning också vara… 😜

6.15 God morgon till mig och en lat liten tax.

7.18 Idag blir det vit skjorta och jeans.

8.15 Dagens schema skrivs på tavlan. Förutsägbarhet ger trygghet!

9.15 Kaffe i en sunkig kopp som borde diskas.

10.15 Idogt arbete i boken med miljöbeskrivningar.

11.15 Svenska i nästa klass. Nu personbeskrivningar.

12.25 Konsertdags.

13.15 Lektion och genomgång av mål i engelska.

Kvart över två sitter jag med elev och vårdnadshavare i utvecklingssamtal. 

15.28 Dags att cykla hem.

16.16 Parkerar om bilen på rätt sida gatan. Sopning i morgon…

17.15 Hundpromenad som började i vårväder men slutade i regn.

18.18 Kikar in hos några andra efitare efter att ha jobbat klart inför i morgon.

19.09 Nyheter på tv och en tax på soffans ryggstöd.

Min dag slutar hör och nu. Om en stund ska jag ur i mörkret med taxarna. Sen väntar lite tv innan sängen kallar. Tack för titten och ett extra tack till dig som kommenterade! 😘

5 thoughts on “En måndag i mars…

  1. För mig jag kommenterat här men.. Hamnat bland SPAMen kanske.

    Här är det relativt tidigt i säng med, men inte somnat ännu.

  2. Djup koncentration hos eleverna, ser jag. Visst är det viktigt med tydligt schema, så alla har samma chans att veta vad som gäller.
    Undrar varför det är så populärt med råa tegelväggar i skolor?

  3. Kollegan och jag är rätt bra på att bara dricka ur muggarna en gång innan de diskas. Vi behöver däremot bli bättre på att att plocka bort muggarna från klassrummet…

Kommentera

