Efit-dag 3 juli 2014

Jag hade tänkt kolla vilken gång i ordningen det är jag är med, men hann inte med från förra veckan…

Idag är det i alla fall dags igen för mig att ta ett foto från min dag varje timme. Fler som gör det och mer information hittar du som vanligt HÄR.

Vid halvsju vaknade jag såklart. Avskyr att jag fortfarande inte kommit in i semestermorgnarna. Nå ja, jag släppte ut och in lite katter och hämtade tidningen. Sen somnade jag om.
image

Och vaknade igen vid åtta då behoven gjorde sig påminda. Kissnödig!
image

Vid nio har jag precis läst klart dagens tidning.
image

Vid tio sväljer jag det sista frukostkaffet.
image

Runt elva gör jag mig klar att gå ur badet. Trist väder idag så förmiddagen blir långsam.
image

Strax efter tolv har jag via telefon ordnat inloggning till elevcentralen och bokat körlärare. Nu ska tant ta körkort…
image

…för att slippa sitta på skakiga bussar med urusel uppkoppling… Vilket vi gör vid ettiden.
image

Lite efter två doftar jag på en ros i Arild. image

Vid tre organiserar jag flyttkartonger. Barfota och med shorts, det är ju i alla fall sommar!
image

Fyra putsar jag fönster.
image

Vid fem glömde jag att fota men höll på att dammsuga hallen.

Vid sex gick jag genom trädgården med ett mandelflarn i handen.
image

Vid sju packade jag upp några muggar från en flyttkartong.
image

Och vid åtta tittar jag på Ernst och äter godis.
image

Klockan nio sitter jag kvar i soffan och gosar tax.
image

Vid tio går vi varvet runt kvarteren med taxarna inför natten. Denna fina skylt blir min sista för dagen.
image

Tack du som hälsat på! Extra stort tack till dig som lämnat en kommentar. ☺

7 tankar om “Efit-dag 3 juli 2014

  1. Kanske ska jag börja tänka som du – att klä sig i sommarkläder även när vindarna är kalla? Kanske kommer värmen då 🙂 Fast….jag blir så gnällig när termometern visar över 22 grader, så….
    Lycka till med körkortsstudierna! Kul!

  2. Hej
    Vad kul ide att fota en hel dag…måste jag testa en dag på semestern 🙂
    Hoppas du får en skön sommar och lycka till med körkortet 🙂
    KRam Sanda

  3. Tittar in igen och ser hur Din dag blev. Körkort är alltid skönt att ha även om man kanske inte har bil. Jag har inte haft bil sedan -95 men jag hyr eller lånar ibland.
    Ha en fortsatt fin sommar 🙂 och lycka till med körkortet.

  4. Vilken vacker vit ros! 🙂 Hoppas det går bra med körkortet! 🙂 Själv är jag 27 och tyvärr inte ens nära att ta körkort…

Lämna en kommentar